Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Zajímavosti    Martin Chalupský: Na vybudování hodnot je zapotřebí dostatek času

Martin Chalupský: Na vybudování hodnot je zapotřebí dostatek času

Publikováno: 23.5.2019
Rubrika: Zajímavosti

S lehkou nadsázkou by se dalo říci, že Martin Chalupský, ředitel komunikace innogy ČR, už patří k nepostradatelnému „inventáři“ této energetické skupiny. V rozhovoru jsme proto mimo jiné bilancovali jeho patnáctileté působení ve firmě i nové výzvy, s nimiž jsou on i jeho tým konfrontováni.

Pokud se ohlédnete zpátky a zhodnotíte léta strávená v oboru energetiky, co se vám vybaví?
Musím se přiznat, že je to stále fascinující životní etapa. V poslední době odpovídám velmi často na otázku, jak jsem vydržel tak dlouho v jedné firmě. Předně musím říci, že neuznávám manažerské přeskoky po třech nebo čtyřech letech. Můj životopis má skutečně jen málo položek. Ve chvíli, kdy můžete něco budovat, rozvíjet a podílet se na něčem kvalitním, tak to nelze zvládnout za pár let. Tím spíš, pokud jde o velký mezinárodní koncern. Tady až po několika letech lze bilancovat a vidět za sebou nějaké výsledky, a hlavně mluvit o nějakém poznání.

Do dnešního dne jsem vděčný, že jsem první týdny ve firmě mohl objíždět jednotlivé provozy, poznat technologii, lokality a vůbec podstatu a specifika energetické branže. Do té doby jsem neměl ani elementární představu o tom, jak funguje například podzemní zásobník plynu. Začal jsem postupně poznávat zaměstnance, kolegy a zjišťovat, jak důležitou, náročnou a zajímavou práci dělají. První velký úkol přišel hned záhy – udělat rebranding a etablovat na českém trhu tenkrát ještě v Čechách neznámou značku RWE. Byla to neskutečná výzva. S poměrně malým, ale nadšeným týmem se nám to podařilo a ta tři modrá velká písmena se trvale zapsala na českém trhu.

Dnes je v historii koncernu nahradila nová značka innogy. Je moderní a jasně vypovídá o nových trendech v energetice. Byla to další výzva. Tentokrát více barevná a jsem přesvědčený, že také velmi úspěšně zvládnutá. Ostatně důvěra zákazníků, odhodlání zaměstnanců a široká akceptace to jen potvrzují.

Jak jste se dostal k mezinárodním projektům?
Takřka okamžitě. V každé správně fungující mezinárodní firmě se pracuje napříč zeměmi a minimálně napříč Evropou. Už samotný první rebranding se připravoval společně s kolegy z centrály v Německu. Byla to naprostá nutnost, protože jsme uváděli na trh značku, která měla více než stoletou tradici.

Právě práce v mezinárodních týmech, respekt k rozdílným přístupům nebo i mentalitám jsou naprosto zásadní. Musíte své názory a argumenty pečlivěji vysvětlovat. Musíte se snažit, aby všichni pochopili vaše postupy a rozhodnutí. Stejně tak je třeba naslouchat a chápat argumenty zahraničních kolegů. Čas od času bilancuji nová poznání nebo další pochopení souvislostí a mívám příjemný pocit, že jsem součástí něčeho většího, evropského a smysluplného.

Jak ovlivnily změny v evropské energetice podnikání innogy?
Je neoddiskutovatelné, že se nové trendy energetiky – decentralizace, dekarbonizace a digitalizace – stávají realitou. Nástup obnovitelných zdrojů a obecně zelené energetiky je nepřehlédnutelný. S tím souvisí i „nové myšlení“ nejen energetických koncernů, ale také spotřebitelů. Zákazník sice dál volí podle ceny energií, ale v řadě případů se orientuje rovněž podle toho, jakým způsobem se energie vyrábí nebo jakými cestami se k němu dostává. Zda jeho vytápění je ohleduplné k sousedům, zda nezatěžuje životní prostředí a v tomto duchu bude energetika stoprocentně pokračovat.

Nové trendy se prosazují také v dopravě, ať už mluvíme o elektromobilitě nebo používání alternativních paliv, jako je stlačený zemní plyn (CNG) či zkapalnělý zemní plyn (LNG). Všechny tyto oblasti chceme do budoucna v ČR rozvíjet. I z toho důvodu se zaměřujeme na chytrá, inovativní a ekologická řešení pro naše zákazníky, jejichž odezvy jsou veskrze pozitivní.

Jaké dovednosti využívají lidé z vašeho týmu?
Určitě know-how, co se týká moderních médií, dále to pak je schopnost prakticky okamžité reakce a k tomu se váže stručnost, jasnost a výstižnost. Velkou výhodou je, že moji kolegové mají v rámci mezinárodního koncernu příležitost systematicky se vzdělávat a sledovat aktuální trendy.

Asi není zapotřebí příliš připomínat, že se čím dál více prosazují nejrůznější kanály elektronické komunikace, ať už to jsou webové portály, sociální sítě a další. Jen málokdo si dokázal před zhruba deseti lety představit, že bude přes Facebook řešit své zážitky z dovolené, ale i dodávky energií. V současné době se tohle všechno stává standardem. Denně dostáváme stovky dotazů přes Facebook nebo chaty. Mladší generace totiž volí úplně jiný druh komunikace. Na tento fakt musí být moderní a akceschopná firma připravená a dokázat obratem reagovat. Jako jednu z novinek innogy mohu uvést komunikaci s neslyšícími. Dotyčná osoba k nám zavolá a následně dostává veškeré odpovědi přeložené v rámci textového editoru, které si může bez potíží přečíst. Vývoj v této oblasti kráčí skutečně mílovými kroky a innogy chce být v centru dění.

Publikace v oboru energetiky, strojírenství a stavebnictví k prodeji
 

Autor


Fotogalerie
Martin Chalupský

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

„Bez zapojení tepláren bude decentralizace energetiky spojena s obrovskými investicemi do distribučních soustav a bude velmi drahá,“„Bez zapojení tepláren bude decentralizace energetiky spojena s obrovskými investicemi do distribučních soustav a bude velmi drahá,“ (792x)
uvedl v rozhovoru pro časopis All for Power Mirek Topolánek, předseda výkonné rady Teplárenského sdružení ČR....
„Nechceme být pasivním příjemcem změn,“„Nechceme být pasivním příjemcem změn,“ (357x)
říká v rozhovoru pro All for Power Martin Durčák, předseda představenstva společnosti ČEPS. Energetika prochází rozsáhlý...
Doosan Škoda Power dodá první parní turbínu do Spojených států americkýchDoosan Škoda Power dodá první parní turbínu do Spojených států amerických (257x)
Plzeňský výrobce parních turbín Doosan Škoda Power uzavřel na konci loňského roku kontrakt na dodávku parní turbíny pro ...