Nacházíte se:  Úvod    Energetické strojírenství    Úplná rekonstrukce chladicích věží v rámci Komplexní obnovy Elektrárny Tušimice II

Úplná rekonstrukce chladicích věží v rámci Komplexní obnovy Elektrárny Tušimice II

Elektrárna Tušimice II má celkem čtyři chladicí věže s přirozeným tahem typu Iterson výšky 100 m. V rámci komplexní obnovy celé elektrárny budou chladicí věže rekonstruovány. Ve výběrovém řízení se projektantem a dodavatelem obchodního balíčku číslo 12 – Chladicí věže stala firma REKO PRAHA, a.s.

Chladicí věže byly postaveny v 70. letech minulého století a během provozu prošly běžnou i generální údržbou. Nicméně pro potřeby komplexní obnovy elektrárny bylo rozhodnuto o jejich úplné modernizaci a především o tom, že do dvou věží budou zaústěny potrubí odsířených spalin. Do chladicí věže číslo 3 z bloků 23 a 24 a do chladicí věže číslo 1 z bloků 21 a 22. Do první etapy prací, která nyní končí a prochází uváděním do provozu, patří rekonstrukce chladicích věží číslo 23 a 24. Úplná rekonstrukce chladicích věží v sobě zahrnovala tyto činnosti:

Demontáž stávající chladící technologie.
Rekonstrukce chladicí věže začala stavbou manipulačního prostorového lešení u vstupu do věže. Horní pracovní plošina je na úrovni vstupních oválných dveří. Kromě vynášení materiálů přes pracovní plošinu je s velkou výhodou využíváno dopravních transportérů, a to zájmena pro vynesení starých bloků chladicí výplně. Velkou pomocí je pak nasazení stroje, který lisuje staré bloky do balíků, a snižuje tak podstatně nároky na dopravu odpadu na skládku. Z chladicí věže se postupně demontuje a vynese k uložení na skládku veškerá
stávající chladicí technologie, konstrukce eliminátorů, rozvody vody a chladicí systém.

Snesení stávající nosné prefabrikované konstrukce vestavby a dočasný vjezd do chladicí věže.
Demontáž, snesení stávající prefa vestavby se provádí strojně hydraulickými nůžkami na bagrovém pásovém podvozku. Před zahájením strojní demolice je nutné provést dočasný vjezd do věže, který umožní vjezd na úroveň stávajícího dna. Celkové řešení dočasného vjezdu musí umožňovat bezpečný vjezd dlouhých návěsů. Drcení vybouraných betonových konstrukcí se sice provádí, ale komerční využití vzniklého recyklátu je velmi omezené, a to z důvodu obsahu síranových solí z úpravy chladicí vody. Většina podrcené železobetonové konstrukce je proto uložena na skládce odpadů (Likvidace všech odpadů byla provedena na skládce Tušimice s velmi příznivou dopravní vzdáleností. V chladících věžích ETU II již nebyl žádný azbestový materiál.).

Celý článek Ing. Vladislava Grebíka z firmy REKO PRAHA, a.s., najdete v náhledovém formátu ZDE.

Publikace v oboru energetiky, strojírenství a stavebnictví k prodeji
 

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Rozmrazovacie tunely - uhlie sa už rozmrazuje novou technológiouRozmrazovacie tunely - uhlie sa už rozmrazuje novou technológiou (446x)
V procese prípravy investičného projektu ,,Rekonštrukcia rozmrazovacích tunelov“ v Elektrárny Nováky bola v prvom rade v...
TAMEH Czech spustila v huti ArcelorMittal Ostrava nový kotel TAMEH Czech spustila v huti ArcelorMittal Ostrava nový kotel (415x)
Ostravská energetická společnost TAMEH Czech, která je součástí společného podniku skupin ArcelorMittal a Tauron, uvedla...
Bulletin Českého jaderného fóra č. 3/2015 je o vyhořelém jaderném palivu (407x)
Bulletin Českého jaderného fóra č. 3/2015  " Výběr lokality pro hlubinné úložiště vyhořelého jaderného paliva a radioakt...